Gustav Christensen grundlagde firmaet i 1969.
Han var begyndt som sælger i 1955 hos Vestfyns Autohandel, der var beliggende omtrent der, hvor der i dag er Fakta-forretning. Så opstod muligheden for at købe værkstedet her, og vi begyndte som DOMI-forhandler.
Det var i Morris Mascot´ens tid, husker Lillian Christensen.
Den kostede 14.000 kroner, og det samme solgte vi "jordmoderbilen" Morris 1000 for, erindrer hun.

De første år havde bilfirmaet til huse i mere beskedne omgivelser. Man rådede kun over en enkelt værkstedbygning, og pladsen var beskeden.
Dengang var der kun plads til to Mascoter i udstillingslokalet, og de måtte oven i købet trækkes ind i udstillingen, fortæller Lillian Christensen.

Firmaet voksede med årene, og det blev hurtigt nødvendigt at udvide lokalerne. Det skete i 1978, hvor den nuværende administrations- og udstillingsbygning kom til.
Gustav Christensen blev Ford-forhandler i 1982. Så skiftede man til Mazda, og for nogen år siden kom det japanske bilmærke Suzuki på programmet.
Jeg kendte slet intet til Suzuki. Faktisk troede jeg, at det var en symaskine, indrømmer Lillian Christensen.
Men mærket skulle hurtigt vise sig at blive populært med sine mange modeller, der år efter år topper salgslisterne i Danmark.

I dag er det Ulrik Christensen, som fører firmaet videre sammen med hustruen Gitte Esmann, der kom med i 1991.

Det var lidt af en tilfældighed, at Ulrik kom med i sit fars firma.

Jeg er oprindeligt uddannet tømrer hos Bent Madsen i Ebberup, men på et tidspunkt var der ikke så meget at lave, og så foreslog min far mig, at jeg kom hjem og talte lidt op på lageret, forklarer Ulrik Christensen.

Bilfirmaet er klar til at tage fat på de næste ti år. Også selv om det i dag kunne have haft et helt andet navn.
Da jeg kom med, foreslog far, at vi kunne at ændre firmanavnet til UG Biler, men det syntes jeg ikke om. Så vi fortsatte som Gustav Christensen, og sådan er vi jo stadigvæk kendt i folks bevidtshed, siger Ulrik Christensen.

Gustav Christensen døde i 2000.